WIZJA SPOŁECZEŃSTWA

Wizja społeczeństwa konsumentów, ku której zmierzamy w sensie mierników ogólnego do­chodu narodowego, nie wydaje się wizją moralnie odpychającą dla większości uczestników naszej społeczności. Równocześnie jednak i tutaj zachodzą, często niepostrzeżenie, pewne zmiany, które po­zwalają nam uświadomić sobie głębokość procesów, wśród których żyjemy.Wiele bardzo ciekawych spostrzeżeń znajdziemy na ten temat między innymi w pracy Adama Pod- góreckiego Patologia życia społecznego, opartej na badaniach stosunkowo mało znanych materia­łów polskich. Autor, starając się określić zjawiska dające się nazwać patologicznymi w sensie spo­łecznym, nie mógł ominąć motywu „normalności”, to znaczy zjawisk, które nie tylko uchodzą za nor­malne wobec prawa, ale i w sensie społecznej apro baty cieszą się poparciem większości obywateli Słowem, chodziło mu o określenie powszechnie uznanych „norm odniesienia”, przy czym, jak czy­tamy, „przez normy odniesienia rozumieć się bę­dzie te podstawowe normy społeczne — normy prawne i moralne, które między innymi są podsta­wą do ustalenia, czy jakieś zachowanie jest patolo­giczne społecznie, czy też nim nie jest”, (s. 66)

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Pisane bloga to jedna z wielu moich pasji! Zdecydowałam się pisać tutaj o mediach i reklamie bo to temat wciąż aktualny i na pewno wielu z was szuka informacji aby być z tym na bieżąco. Zapraszam do czytania i komentowania lub skorzystania z formularza kontaktowego. Pozdrawiam Izabela
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.