W KULTURZE MASOWEJ

W owej „kulturze masowej”, podobnie jak w owych technicznych środkach przekazu, związanych prze­de wszystkim z techniką elektroniczną, wielu auto­rów skłonnych jest widzieć fenomen całkowicie ja­kościowo nowy, wyraźnie odcięty od dotychczaso­wych form kontaktowania się z kulturą, właści­wych dawnym kulturom dworskim lub w ogóle tradycyjnym obyczajom warstw oświeconych. Niewątpliwie jest tu coś na rzeczy i do spraw tych chciałbym za chwilę powrócić. Zanim jednak zaczniemy się zastanawiać nad tym, co jest jako­ściowo nowe w obecnym obliczu kultury, znanym przeciętnemu odbiorcy z codziennych kontaktów, warto by zwrócić uwagę na pewien mechanizm, który od dawna zdaje się wyciskać swoje piętno na wszelkim rozwoju form kultury ludzkiej, stano­wiąc, w moim odczuciu, element ciągłości pomię­dzy nurtem kultury zwanej umownie tradycyjną, czy też kulturą „tout court”, a owym dziwolągiem „kultury masowej”.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Pisane bloga to jedna z wielu moich pasji! Zdecydowałam się pisać tutaj o mediach i reklamie bo to temat wciąż aktualny i na pewno wielu z was szuka informacji aby być z tym na bieżąco. Zapraszam do czytania i komentowania lub skorzystania z formularza kontaktowego. Pozdrawiam Izabela
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.