UZUPEŁNIAJĄCA OSOBOWOŚĆ

Nawiasem mó­wiąc, wydaje się, że zwłaszcza ta teza wzmogła niesłychanie popularność McLuhana wśród mło­dych, to znaczy wśród pierwszych przedstawicieli pokolenia wychowanego na telewizji.Obok niej drugą uzupełniającą osobliwość teorii McLuhana stanowi podział środków przekazu na „zimne” i „gorące” — „zimne”, to znaczy takie, w których atak zmasowanych informacji napotyka pewne rozproszenie w samym odbiorze, oraz „go­rące”, atakujące jednokierunkowo i znacznie bar­dziej agresywnie. W tym rozumieniu „gorącym” środkiem przekazu jest nagłówek gazetowy, „zim­nym” — program telewizyjny. Żeby uzmysłowić sobie tę pozorną nielogiczność, odwołajmy się do przykładu, o którym wspomina zresztą sam McLu­han. Otóż wydaje się prawdą, że niesłychane sukce­sy oratorskie Hitlera możliwe były między innymi dlatego, że środkiem, którym się posługiwał, był środek „gorący”, a mianowicie radio.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Pisane bloga to jedna z wielu moich pasji! Zdecydowałam się pisać tutaj o mediach i reklamie bo to temat wciąż aktualny i na pewno wielu z was szuka informacji aby być z tym na bieżąco. Zapraszam do czytania i komentowania lub skorzystania z formularza kontaktowego. Pozdrawiam Izabela
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.