PRODUKTY KULTURY MASOWEJ

Do tej pory mówiłem o produktach kultury ma­sowej w sposób dość ogólnikowy, obecnie należało­by sobie jednak uprzytomnić, że chodzi tu o twory całkiem konkretne, a więc na przykład o masowo produkowane filmy, o seriale telewizyjne, o ksią­żki drukowane w masowych nakładach i zawierające opowieści sensacyjne, kryminalne lub romanse, o płyty, na których utrwalone są konkretne utwory muzyczne, wreszcie o masową prasę i radio z ich stałymi rubrykami, od informacji politycznej aż po „kurier serc” czy przepisy savoir vivre’u. Jakkolwiek wydaje się wysoce prawdopodobne, że „forma” istotnie jest „treścią” i że na przykład forma nagrania płytowego narzuca nam zupełnie inny odbiór muzyki niż wysłuchanie tego samego nawet utworu w sali koncertowej czy na estradzie, to jednak wszystkie wspomniane wyżej przekazy zawierają również treści nie wynikające z ich na­tury formalnej, lecz zawarte w przedstawianych przez nie narracjach, w lansowanych przez nie po­glądach społecznych czy obyczajowych, w podgle­biu kulturalnym, z którego wyrosły.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Pisane bloga to jedna z wielu moich pasji! Zdecydowałam się pisać tutaj o mediach i reklamie bo to temat wciąż aktualny i na pewno wielu z was szuka informacji aby być z tym na bieżąco. Zapraszam do czytania i komentowania lub skorzystania z formularza kontaktowego. Pozdrawiam Izabela
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.