KULTURA MASOWA W POLSCE

Czas przenieść się z rejonów rozważań ogólnych na teren nam bliższy, do Polski.Dopiero stosunkowo niedawno nauczyliśmy się odnosić pojęcie „kultury masowej” nie tylko do tych form masowej komunikacji i przekazu, które obserwujemy w — zwłaszcza wysoko rozwinię­tych — krajach kapitalistycznych, ale również i do stosunków polskich, lub szerzej — do krajów so­cjalistycznych. Wydaje się, że ważnym argumen­tem powstrzymującym przed podobnym utożsa­mieniem był przede wszystkim moment komercja­lizmu.) Nie ulega kwestii, że motorem, siłą napędo­wą najbardziej typowych przejawów kultury ma­sowej na gruncie kapitalistycznym, przejawów ta­kich jak film, reklama, masowa wielkonakładowa prasa, masowe wydawnictwa, wreszcie program telewizyjny czy radiowy — jest w ogromnej mie­rze chęć zysku.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Pisane bloga to jedna z wielu moich pasji! Zdecydowałam się pisać tutaj o mediach i reklamie bo to temat wciąż aktualny i na pewno wielu z was szuka informacji aby być z tym na bieżąco. Zapraszam do czytania i komentowania lub skorzystania z formularza kontaktowego. Pozdrawiam Izabela
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.