KTOKOLWIEK PRZEMAWIA

Jakobson określa w ten sposób to odniesie ie przekazu do odbiorcy, którego zadaniem jest nie transfer treści, lecz utrzymanie stosunku komuni­kacyjnego, sprawienie, by odbiorca nie wyłączył się odwracając uwagę, odkładając książkę, prze­kręcając gałkę aparatu.Ktokolwiek przemawia do większej liczby osób, zna z doświadczenia zróżnicowaną modulację gło­su, siłę podkreślania pewnych partii wypowiedzi, rozmaite chwyty retoryczne. Sposoby te są zre­sztą — przynajmniej w części — dwufunkcyjne. Na przykład przycisk głosowy ściąga uwagę, ale może także współtworzyć sens słów,’ nadając im — po­wiedzmy — solenność lub potęgując znaczenie użytych określeń. Do sposobów takich, najczęściej nieświadomie, uciekamy się także w codziennej rozmowie. Przy tym obficiej stosujemy wtedy pewne naiwne środki zdradzające ową funkcję,jak zawołanie „słuchaj” czy.pytanie w rodzaju „wiesz co?

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Pisane bloga to jedna z wielu moich pasji! Zdecydowałam się pisać tutaj o mediach i reklamie bo to temat wciąż aktualny i na pewno wielu z was szuka informacji aby być z tym na bieżąco. Zapraszam do czytania i komentowania lub skorzystania z formularza kontaktowego. Pozdrawiam Izabela
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.