KOMERCJALIZACJA I NACISK

Wydaje się pewne, że współ­czesna grafika, a może nawet szerzej — współ­czesna wyobraźnia plastyczna — więcej zawdzięcza sposobom obrazowania wypracowanym na gruncie grafiki reklamowej niż dziełom współczesnych awangardowych mistrzów.Jest jednak jasne, że owa komercjalizacja i na­cisk położony na reklamę modeluje w sposób oso­bliwy oblicze dzisiejszej kultury masowej, rozwi­jającej się w krajach kapitalistycznych. Jeśli pi­sałem wyżej o swoistym „totalitaryzmie” przeka­zów tej kultury w zakresie wskazań moralnych czy obyczajowych, trzeba by dodać, że cechy te należą w dużej mierze do cech wymuszonych na środkach masowego przekazu przez system naj­rozmaitszych nacisków, od nacisku cenzury pań­stwowej, poprzez nacisk odpowiednio zorganizo­wanych grup opinii publicznej aż do — najtrud­niejszego do zdefiniowania, ale i najistotniejszego chyba — nacisku ze strony imaginacyjnego, milczą­cego odbiorcy, którego producenci kultury masowej obawiają się obrażać czy zrazić sobie, naruszając jego fundamentalne przekonania moralne czy este­tyczne.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Pisane bloga to jedna z wielu moich pasji! Zdecydowałam się pisać tutaj o mediach i reklamie bo to temat wciąż aktualny i na pewno wielu z was szuka informacji aby być z tym na bieżąco. Zapraszam do czytania i komentowania lub skorzystania z formularza kontaktowego. Pozdrawiam Izabela
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.