ATAK RADIA

Radio ataku­je jednostronnie nasz zmysł słuchu, wprowadza więc słuchaczy w rodzaj transu, paraliżując ich zdolność sądzenia i krytycyzm. Natomiast gdy dzisiaj oglądamy występy oratorskie Hitlera w te­lewizji, sprawiają one wrażenie wręcz humorysty­czne. „Gorąca”, treść tych wystąpień znajduje się w sprzeczności z „zimnym” środkiem przekazu, ja­kim jest telewizja. McLuhan twierdzi, że gdyby za czasów Hitlera istniała telewizja, Hitler nigdy nie doszedłby do władzy, w każdym zaś razie nie dro­gą oratorskiej agitacji.Z kolei generał de Gaulle, który świadomie po­sługiwał się telewizją, opracował na ten użytek szczególny, zbliżony do intymnej rozmowy ton nar­racji, właściwy „zimnemu” środkowi przekazu i kontrastujący z jego stylem oratorskim na wiel­kich zgromadzeniach publicznych, wymagających ekspresji „gorącej”.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Pisane bloga to jedna z wielu moich pasji! Zdecydowałam się pisać tutaj o mediach i reklamie bo to temat wciąż aktualny i na pewno wielu z was szuka informacji aby być z tym na bieżąco. Zapraszam do czytania i komentowania lub skorzystania z formularza kontaktowego. Pozdrawiam Izabela
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.